10 wskazówek zapobiegających impotencji – chroń swoją erekcję!

Ryzyko wystąpienia zaburzeń erekcji wzrasta wraz z wiekiem. Problem jest po części wynikiem starzenia się, jednak możesz proces ten znacznie opóźnić wykorzystując wskazówki z artykuły. Nie daj się impotencji i ciesz się seksem nawet w dojrzałym wieku!

1. Zwracaj uwagę na to co jesz

Role diety w zachowaniu sprawności seksualnej była już niejednokrotnie omawiana. Badania wykazują, że za zaburzenia erekcji mogą odpowiadać te same wzorce co w przypadku zawału serca, poprzez utrudniony przepływ krwi. Wrogiem właściwego krążenia krwi jest niedobór warzyw i owoców, produkty smażone i wysoko przetworzone, niedostosowana kaloryczność posiłków do trybu życia oraz błędne zbilansowanie poszczególnych mikroskładników.

Według dr. Andrew McCollough, doktora urologii klinicznej i dyrektora programu zdrowia seksualnego mężczyzn w New Your University Langone Medical Center wszystko co złe dla serca jest również złe dla męskości. Najświeższe doniesienia pokazują, że wśród mężczyzn dotkniętych zaburzeniami erekcji najmniejszy odsetek występuje u panów będących na diecie śródziemnomorskiej. Cechuje ją spożywanie owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, zdrowych tłuszczy – oliwy z oliwek, tłustych ryb oraz wina, w szczególności czerwonego.

2. Kontroluj swoją wagę

Nadwaga może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych takich jak cukrzyca, choroba wieńcowa, choroby serca. Wszystkie te przypadłości prowadzą bo zaburzeń erekcji. Aktywność fizyczna oraz zdrowe odżywianie znacznie obniża ryzyko ich wystąpienia.

3. Uważaj na nadciśnienie i wysoki cholesterol

Wysoki cholesterol oraz nadciśnienie mogą uszkodzić naczynia krwionośne, prowadząc do nieprawidłowego przepływu krwi. Erekcja wynika z pobudzenia seksualnego, nieodłącznym elementem uzyskania trwałej i silnej erekcji jest napływ krwi do ciał jamistych penisa – problem z krążeniem krwi powoduje problem z erekcją.

4. Pij alkohol z umiarem

Oczywistością jest, że najlepiej byłoby zrezygnować z niego kompletnie. Nadużywanie alkoholu może powodować uszkodzenia wątroby, nerwów oraz zaburzenie gospodarki hormonalnej. Badania dowodzą, że lampka czerwonego wina pozytywnie wpływa na zdrowie, więc może być idealnym rozpoczęciem wieczoru, który swój finał znajdzie w sypialni.

5. Ćwicz regularnie

Wielokrotnie dowiedziono, że siedzący tryb życia wiąże się ze zwiększonym ryzykiem zaburzeń erekcji. Wykazano również, że wszelkie ćwiczenia aerobowe, takie jak bieganie czy pływania pomagają chronić sprawność seksualną. 
Uważnie powinno się podchodzić do wszelkich aktywności, podczas których wywierany jest nacisk na obszar pomiędzy moszną a odbytem. Przykładem jest kolarstwo, w tym przypadku kluczowe jest odpowiednie dobranie siedziska.

6. Zbadaj poziom testosteronu

Nawet prowadząc zdrowy tryb życia, poziom wolnego testosteronu u mężczyzn zaczyna gwałtownie spadać po 50. roku życia. Szacuje się, że każdego roku po 40. poziom tego hormonu spada o około 1,3%. Objawami jest niski popęd seksualny, złe samopoczucie, utrata czystej masy mięśniowej.

7. Unikaj sterydów anabolicznych.

Sterydy popularne na scenie kulturystycznej jak i również innych sportach wyczynowych, mogą zmniejszać jądra oraz obniżać sprawność seksualną.

8. Rzuć palenie

Palenie papierosów uszkadzania naczynia krwionośne ograniczając przepływ krwi, w tym również do ciał jamistych penisa. Nałogowcy narażają się również na zmniejszenie jakości nasienia – jeśli staracie się o dziecko, może być to motywacja do definitywnego rzucenia palenia.

9. Uważaj podczas igraszek

Część przypadków zaburzeń erekcji wynika z urazów członka. Zbyt wymagająca akrobatyczne pozycje mogą uszkodzić prącie, a czas rekonwalescencji jest relatywnie długi. Jeśli już doszło do urazu koniecznie skonsultuj się z lekarzem.

10. Ogranicz stres

Stres zwiększa poziom adrenaliny powodującej kurczenie naczyń krwionośnych, co jest niezbyt przyjazne dla erekcji. Lekiem jest wszystko co pozwala ci się rozluźnić i zrelaksować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *